چه کسی دوربین تلفن همراه را اختراع کرد؟

خلاصه مطلب: در اواسط سال 1996 در منلو پارك كاليفرنيا شركت Ricoh Corporation اولين سيستم بي‌سيم را براي ارسال عكس از دوربين ديجيتالي و تلفن همراه به رايانه شبكه اي در اينترنت طراحي كرد.

ايده تلفن همراه دوربين دار به فيليپ كاهن مدير اجرايي شركت توليد كننده نرم افزار بورلند واقع در تگزاس نسبت داده مي‌شود.
اين ايده زماني به ذهن وي رسيد كه بي صبرانه منتظر به دنيا آمدن دخترش بود. در حالي كه يك دوربين و يك تلفن همراه در دست داشت در اين انديشه بود كه كاش مي‌توانست اين دو دستگاه را با يكديگر تركيب كند تا تجربه خود را با ساير افراد فاميل شريك شود و عكس‌ها را از طريق تلفن همراه براي آنها نيز ارسال كند.
در اواسط سال 1996 در منلو پارك كاليفرنيا شركت Ricoh Corporation اولين سيستم بي‌سيم را براي ارسال عكس از دوربين ديجيتالي و تلفن همراه به رايانه شبكه اي در اينترنت طراحي كرد.
يك سال بعد در كاليفرنيا در 11 ژوئن 1997 فيليپ كاهن Philippe Kahn اولين تلفن همراه دوربين دار كامل شده را كه شخصا ساخته بود به نمايش عمومي‌درآورد.
اين گوشي در آن زمان تصاوير گرفته شده را با بيش از 200 هزار نفر در سراسر جهان به اشتراك مي‌گذاشت. كاهن با شركت ژاپني J-Phone شريك شد و شركت شارپ اولين گوشي دوربين دارا با نام40 J-SH را به طور تجاري توليد و به بازار عرضه كرد.
اولين راه‌اندازي تجاري گوشي‌هاي دوربين دار در آمريكاي شمالي در سال 2002 اتفاق افتاد و اپراتور اسپرينت بيش از يك ميليون گوشي دوربين دار ساخت Sanyo را ارايه داد.
گوشي‌هاي دوربين دار مانند اغلب تكنولوژي‌هاي همراه در مدت زمان كوتاهي راه بلندي را پيموده است.
در طول 15سال گذشته والدين از اين اختراع كاهن براي گرفتن عكس از نوزادان، كودكان نوپا، دوقلوها و نوجوانان خود استفاده كرده اند.
راحتي و دسترسي تلفن همراه دوربين‌دار دو جنبه مختلف دارد كه يكي استفاده از آن براي عكسبرداري يا فيلمبرداري‌هاي غير اخلاقي و جنبه ديگر استفاده مفيد از اين دستگاه مي‌باشد.
امروزه به سختي مي‌توان تلفن همراهي جديدي را پيدا كرد كه حداقل از يك دوربين معمولي برخوردار نباشد.
سازندگان تلفن همراه اكنون كاربردهاي بلاگ عكس (بارگذاري عكس در اينترنت)، كابل USB براي انتقال عكس به رايانه و نوت بوك و قابليت ارتباط با پرينتر از طريق USB را نيز در گوشي‌ها تعبيه كرده اند.
با وجود مدل‌هاي مختلف گوشي‌هاي داراي دوربين همه مي‌توانند عكاسي كنند، فقط به كاربر بستگي دارد كه از دوربين گوشي چه نوع استفاده اي مي‌كند.
منبع: جام جم

بیان دیدگاه